ADD SOME TEXT THROUGH CUSTOMIZER
ADD SOME TEXT THROUGH CUSTOMIZER

Ο ρόλος της κινητοποίησης στην εκμάθηση ξένων γλωσσών

Ο ρόλος της κινητοποίησης στην εκμάθηση ξένων γλωσσών

Η κινητοποίηση είναι καθοριστικός παράγοντας που κρίνει την επιτυχία οποιασδήποτε δύσκολης δραστηριότητας. Υπάρχουν πολλές μελέτες που υποστηρίζουν ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και κατά τη διάρκεια εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας. Ως εκπαιδευτικοί ασχολούμαστε με το ζήτημα της κινητοποίησης συστηματικά, πολλές φορές όμως δεχόμαστε και από γονείς αντίστοιχες ερωτήσεις.

Τί είναι όμως η κινητοποίηση και απο ποιους παράγοντες εξαρτάται;

 

Ορισμός της Κινητοποίησης

 

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ορισμοί για τον Κινητοποίηση.

  • Οι Crookes και Schmidt (1991) ορίζουν την κινητοποίηση  ως τον προσανατολισμό του μαθητή σχετικά με τον στόχο της εκμάθησης μιας δεύτερης γλώσσας.
  • Οι Ellliot και Covington (2001),  λένε ότι η κινητοποίηση  δίνει τους λόγους για τις ενέργειες, τις επιθυμίες και τις ανάγκες των ανθρώπων. Η κινητοποίηση μπορεί να οριστεί ως η κατεύθυνση κάποιου προς τη συμπεριφορά ή αυτό που κάνει ένα άτομο να θέλει να επαναλάβει μια συμπεριφορά και το αντίστροφο.
  • Ο Pardee (1990) είπε ότι ένα κίνητρο είναι αυτό που ενθαρρύνει το άτομο να ενεργήσει με συγκεκριμένο τρόπο ή να αναπτύξει μια κλίση για συγκεκριμένη συμπεριφορά.
  • Σύμφωνα με τον Gardner (1985), η κινητοποίηση είναι ο συνδυασμός προσπάθειας και επιθυμίας να επιτευχθεί ο στόχος της εκμάθησης της γλώσσας
  • Οι Oxford και Shearin (1994) όρισαν την κινητοποίήση ως την επιθυμία για την απόκτηση ενός στόχου, σε συνδυασμό με την ενέργεια να εργαστεί κανείς προς αυτόν τον στόχο.
  • Ο Narayanan (2006) είπε ότι η κινητοποίηση είναι ο λόγος ή οι λόγοι πίσω από τις πράξεις ή τις συμπεριφορές κάποιου.
  • Οι Broussard και Garrison (2004) όρισαν την κινητοποίση ως το χαρακτηριστικό που μας ωθεί να κάνουμε ή να μην κάνουμε κάτι.

Από τι εξαρτάται η κινητοποίηση;

 

Υπάρχουν αρκετοί βασικοί παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στην κινητοποίηση εκμάθησης Αγγλικών:

  1. Συνάφεια: Οι μαθητές έχουν περισσότερα κίνητρα να μάθουν αγγλικά όταν μπορούν να δουν τη συνάφεια αυτών που μαθαίνουν με τους προσωπικούς τους στόχους, ενδιαφέροντα και ανάγκες. Για παράδειγμα, εάν ένας μαθητής θέλει να σπουδάσει σε μια αγγλόφωνη χώρα, μπορεί να έχει περισσότερα κίνητρα να μάθει αγγλικά από κάποιον που δεν έχει τέτοιο στόχο.
  2. Διασκέδαση: Η εκμάθηση Αγγλικών μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική όταν οι μαθητές απολαμβάνουν τη μαθησιακή διαδικασία, όπως μέσω ενεργειών, παιχνιδιών ή συνομιλιών.
  3. Αυτονομία: Οι μαθητές που έχουν την αίσθηση του ελέγχου της μάθησής τους έχουν συχνά περισσότερα κίνητρα για μάθηση. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη δυνατότητα επιλογής θεμάτων ή δραστηριοτήτων που τους ενδιαφέρουν ή να εργάζονται με τον δικό τους ρυθμό.
  4. Εμπιστοσύνη: Η αυτοπεποίθηση είναι σημαντική για την εκμάθηση γλωσσών, καθώς οι μαθητές που πιστεύουν ότι μπορούν να μάθουν αγγλικά έχουν περισσότερα κίνητρα να το κάνουν. Η οικοδόμηση αυτοπεποίθησης μπορεί να προέλθει από θετικά σχόλια, μικρές επιτυχίες και αίσθημα άνεσης στο μαθησιακό περιβάλλον.
  5. Ομαδικότητα: Η εκμάθηση των αγγλικών μπορεί να είναι πιο παρακινητική όταν οι μαθητές έχουν ευκαιρίες να αλληλεπιδράσουν με άλλους στα αγγλικά, είτε πρόκειται για συμμαθητές, δασκάλους ή φυσικούς ομιλητές. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αισθάνονται περισσότερο συνδεδεμένοι με τη γλώσσα και τον πολιτισμό που την περιβάλλει.
  6. Σαφείς στόχοι: Οι μαθητές έχουν περισσότερα κίνητρα όταν έχουν σαφείς και εφικτούς στόχους για τη μάθησή τους, όπως να περάσουν ένα τεστ ή να κατακτήσουν μια συγκεκριμένη δεξιότητα.
  7. Ανατροφοδότηση και αναγνώριση: Η ανατροφοδότηση που είναι συγκεκριμένη, εποικοδομητική και έγκαιρη μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να δουν την πρόοδό τους και να αισθανθούν ότι αναγνωρίζονται για τις προσπάθειές τους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των κινήτρων τους με την πάροδο του χρόνου.